Hatha yoga

Wat is het?

Hatha yoga bestaat uit een systeem van oefeningen om meer grip te verkrijgen over de geest en vooral het lichaam. Het draait om evenwicht en uiteindelijk wordt via inspanning en ontspanning toegewerkt naar een staat van balans en evenwicht. Hatha yoga heeft een milde tot matige intensiteit. De oefeningen variëren van ontspannen
liggende posities tot intensere staande houdingen die kracht en flexibiliteit verhogen.

Welke voordelen zijn te behalen?

Hatha yoga vergroot flexibiliteit, verbetert balans, verbetert de bloedcirculatie, helpt ontspannen en verbetert de lichaamshouding. Je lichaam wordt sterker en daardoor sta je letterlijk steviger in je schoenen. Daarnaast brengt yoga beoefening lichaam en geest in balans.

 

Yin Yoga

Wat is het?

Bij Yin Yoga richt je je op je spieren en diepe bindweefsel. Het is langzamer en meditatiever, waardoor je ruimte hebt om naar binnen te keren en af ​​te stemmen op zowel je geest als de fysieke sensaties in je lichaam. Je blijft 3-5 minuten in dezelfde houding, wat helpt om je spieren te stretchen en te verlengen. Tegelijkertijd leer je ook hoe je door je ongemak die je kunt ervaren, kunt blijven ademen.

Welke voordelen zijn te behalen?

Bindweefsel ondersteunt, verbindt, beschermt onze organen en geeft ons lichaam structuur. Door het stretchen van de spieren komen spanningen en stress los. Op deze manier creëer je niet alleen ruimte in je lichaam, maar ook in je hoofd en je hart.

Tijdens een Yin Yoga les komt het voor dat diepe emoties vrijkomen. Yin Yoga nodigt je uit om bewust te worden van opgeslagen emoties, deze te herkennen en los te laten. 

 

Stoelyoga

Wat is het?

Stoelyoga is een laagdrempelige vorm van yoga omdat het altijd en overal kan waar een stoel in de buurt is. De yogavorm kenmerkt zich vooral door het tempo en de eenvoud. De oefeningen zijn namelijk rustig, niet te lang, niet te zwaar en worden op en rond de stoel uitgevoerd.

Tijdens de lessen staat het respecteren van je eigen mogelijkheden centraal en wordt er creatief omgegaan met eventuele beperkingen. Ontspanning en genieten staan voorop!

Welke voordelen zijn te behalen?

Spieren en gewrichten worden soepeler, verbeterd de doorbloeding, leert spanning los te laten, verbeterd concentratie, verbetert motoriek, vergroot bewustwording van lichaam en herkent eerder signalen van stress en vermoeidheid in je lichaam.

 

Voor meer informatie over datums en en de investering verwijs ik je door naar de pagina Data.