Wat leer je in de mindfulness training?

 

Je leert:

-Jouw automatische piloot te herkennen

-Omgaan met hindernissen

-Bewustzijn van de ademhaling

-Aanwezig blijven in het moment

-Toestaan, laten zijn, acceptatie

-Gedachten zijn geen feiten

-Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen?

-Compassie voor jezelf en anderen

-Met stressvolle situaties omgaan

 

In 8 sessies van 2-2,5 uur leer je intenser en bewuster te leven. Het is een training in aandacht. Mindfulness heeft dus niet als doel om je beter te voelen, maar dat je beter gaat voelen... Je krijgt meer afstand van je gedachten en wordt minder meegesleurd door alle gedachten die op een dag langskomen. Je krijgt meer innerlijke rust en komt minder in het drama van je gedachten en gevoelens.

 

De mindfulness training bestaat uit acht bijeenkomsten van twee en een half uur. Aan de hand van diverse werkvormen oefen en onderzoek je, samen met een groep van maximaal 6 deelnemers, hoe je mindfulness onderdeel van je dagelijks leven kan maken. Door mindfulness beoefening, leer je met je aandacht in het hier en nu te zijn.

 

Thuis oefenen is een belangrijk onderdeel van de acht-weekse mindfulness training. In principe leer je een vaardigheid aan. Met aandacht leven vraagt simpelweg om regelmatige oefening.

 

Yesterday is history

Tomorrow is a mystery

Today is a gift

It is called 'present' 🙏

 

Voor meer informatie over datums en en de investering verwijs ik je door naar de pagina Data.